Nødvendig informasjon før eskalering av lokalnett-relaterte saker til Sikt.
Innledning
Her finner du informasjon om hva som bør være med av informasjon i en sak som er relatert til problemer med lokalnett levert av Sikt.
Les Driftsinstruks for kunder av "Lokalnett fra Sikt - CNaaS" for å se hvordan du kontakter og eskalerer saker til Sikt.
Informasjon som bør være med i en sak
- Organisasjonsnavn for kunde av CNaaS
- Tidspunkt for feilen.
- Dersom dette er sporadisk, oppgi tidspunkt for når feilen fant sted sist. Eventuelt kan flere tidspunkt oppgis.
- God beskrivelse av problemet
- Hvordan oppleves problemet? Tregt, ustabilt/blir koblet av nett, får ikke kontakt med enkelte eller flere nettsider, får ikke logget på nettet?
- Beskriv også eventuelt hvilke nettsider/tjenester som fungerer og ikke fungerer.
- Brukernavn: Gjelder kun ved tilkobling til eduroam.
- Brukerens telefonnummer: Gjelder kun ved tilkobling til gjestenett med bruk av SMS.
- Lokasjon for brukeren
- Bygg-nummer/-navn
- Rom-nummer
- Punktnummer (ved trådbasert tilkobling)
- MAC-adresse på nettkortet til brukeren. Tips: Se Grunnleggende feilsøking ved problemer i lokalnett for å se hvordan du finner MAC-adressen til brukeren.
- Informasjon fra grunnleggende feilsøking.
- Ta med alt som ble avdekt under grunnleggende feilsøking (Se artikkel Grunnleggende feilsøking ved problemer i lokalnett).
Husk: heller for mye informasjon enn for lite. Dersom Sikt må etterspørre mer informasjon, så vil dette bidra til lengre løsningstid.